Info La scena underground su PSV si muove… ma ha bisogno di noi!

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La scena underground su PSV si muove… ma ha bisogno di noi!

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Dal lancio della console ad oggi si è saputo pochissimo riguardo la scena underground solamente il nostro amato Wololo e Neur0n grazie al famoso VHBL hanno fatto rilasicato qualcosa. Nelle passate ore ecco arrivare la dichiarazione di qualcosa di nuovo da un certo Yifan Lu.

Il nuovo progetto chiamato UVL, Usermode Vita Loader, permetterebbe di far girare sulla protettissima PSV codice non firmato, a differenza del VHBL anche eventuali copie di back up.
Sicuramente questa notizia farà felici moltissime persone ma, purtroppo c’è sempre un ma, l’homebrew non è ancora pronto e il developer cerca collaboratori per riuscire nell’impresa.
Per il momento Yifan Lu non ha voluto rilasciare alcun dettaglio riguardante questo nuovo exploit!

So I'm trying to write a Vita loader which I codenamed UVL (userland vita loader). The goal is basically what HBL is for PSP, an ELF loader that can resolve NIDs and syscalls. As of right now, I have not tried compiling the code yet. It's mostly just pieces of code for things like the ELF parser, resolving NIDs using module exports and syscalls from both imports and exports and etc.
I am basically looking for people with experience in HBL to help me finish this. Currently, I am missing code to clean the memory (releasing heap pointers, unloading all modules, deleting threads, etc). But mostly, I want critiques on the current code and how things could be improved or if any of my assumptions in the code could prove false. I have tried to make the loader very portable (for other future exploits) by having lots of error checks and only using functions imported from sceLibKernel (if you want more information, PM me). If you want to help, just fork the code and send me a pull request when you're done.
EDIT: Progress update, everything compiles now, but I have yet "tested" it on a Vita. The main problem right now is that the base address 0x81000000 is read only by the game that's loaded. If someone knows how to free that memory or set it to be writable, contact me.
P.S: If you want to help, it would be awesome if you take a look at this! Coding Standard

Come si muoverà Sony? Rilascerà in fretta e furia un nuovo aggiornamento di sistema? Si rivivrà quello che è successo su PSP?
Solo il tempo saprà darci una risposta!

FONTE: PSV-ITA